Thursday, March 8, 2012

打靶,軍用機場&中文發表

Hallo!
Finally there has been some happenings going on. So yea the next post didn't end up being about my host family haha.

Like I mentioned in the end of the last post I went out with my host mom and dad last weeks monday. We drove to Danshui and up to mountain to see cherry flowers. Unfortunately there was no cherry flowers hahaha! We still visited in two temples.





After that we drove to another temple haha, it was big and the view was amazing. That photo sucks because I took it with my cellphone haha.


We drove to Keelung night market to eat. Yum.  ate so much stuff haha. I liked chicken the best! And watermelon juice! Even if it makes you want to go to toilet right away hahah!

That tuesday was rainy so we didn't go out with my classmates :< instead I went shopping to Taipei main underground market. Yaya. Finally bought a calendar.

Friday was fun! We went to shooting range and military airport. The shooting thing was scary. It was loud and we had to wear funny helmets. (These photos are mostly taken by Gillian and my classmates)






And then the airport. We had some weird museum visit and then we just hang out there and waited for a plane to take off. In the end the plane didn't leave.. But we had fun with classmates haha!


507 ~~ ★

Don't even ask.





On saturday morning I had Rotary photo shoot thing. It was umm interesting. It was some wedding photo shoot salon haha. After that I went to Maokong with my host mom and Leticia, Cecilia and Marco exchange students from Yuli. I didn't take any photos cos I've already been there twice. Others went to Ximen after that and I went to eat dinner with our host families haha.

Sunday we had our feared chinese speeches. Waa I was the first one to keep mine. Scary.


大家好
我是周茉,不是你想的週末,而是周公的 茉莉花的。我來自芬蘭。我的芬蘭名字是Laura

台灣是個很棒,而且很美麗的國家。我覺得我很幸運,能夠體驗到險峻的山峰和神秘的寺廟。我一直很幸運,能夠去台灣很多地方。我看過了墾丁的海灘和花蓮山裡的風景。我還看了日落以及平溪的天燈。然而,還有許多地方我很想去但我還沒去。

住在台灣跟在家鄉是如此不同。上學時間更長,這裡的交通太可怕了,到處都很擁擠。文化跟我以往已經習慣的完全不一樣。我利用好奇心和開放的態度學習,出乎意料地,適應這裡的生活相當容易。

我很開心在這裡的半年學習到了中文。一開始,一切都令我困惑,所有的字聽起來都一樣,不過現在我可以聽得懂了,至於說還是很難。好笑的是,有時人們會討論有關我的事,但他們卻不知道其實我聽得懂。

我的個性很害羞,所以結交新朋友不容易。例如我很喜歡我的同學,他們人很好,我希望可以花更多的時間跟他們在一起,剛開始,我至不知道要怎麼去問同學,假日有沒有活動?然而這個情況有慢慢變好,我也努力嘗試和同學多接觸,而 我也穫得更多的友誼和自信,我覺得很開心。

啊,還有我最喜歡的。。。食物。一切都很便宜以及容易買到,我住的街上到處都是美食,而我最喜歡的就是煎餃,我很喜灣能夠跟朋友去夜市然後一直吃東西,然後一個禮拜你可以看到我拿著珍珠奶茶至少一次。

我很喜歡每天早上,上學時站在公車站牌,微笑面對每個人的感覺。在這裡我感受到家的感覺,我想這裡就是現在我想待的地方。我很開心,雖然偶爾還是會想念芬蘭的家以及我的狗。至於我以後會不會屬於這裡呢?等著看吧,以後的事又有誰知道?~~
(yes I typed the whole thing in chinese by myself! bopomofo~~ <3)
We sat there the whole day listening to speeches. We had Subway for lunch. I hate Rotary because of that. WHY DO WE ALWAYS EAT EFFING SUBWAYS? ;___;
(these photos are taken also by other people and not by meee!)








This week has been slow and kinda boring. Aoi is sick so she has been absent the whole week. Hope she gets better soon! I don't have any plans for the weekend :< but tomorrow I'm going for a dinner to my old host family yay.

baaai.

1 comment:

  1. voi ei kui sulle sopii noi hiukset :) kohta nähdään! <3

    ReplyDelete